Menu
Horoušany
Horoušany, Horoušánky

informace poskytnuté dle zák .č. 106/99 rok 2020

Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Obec Horoušany
Obec Horoušany vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Baumanova 12
250 82 Horoušany
Telefon: 00420 281 981 792
E-mail: obec@horousany.cz
WWW: www.horousany.cz/
ID Datové schránky: y94am6p
  • 4.1 Kontaktní poštovní adresa

    Baumanova 12
    250 82 Horoušany
  • 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

    Baumanova 12
    250 82 Horoušany
  • 4.3 Úřední hodiny

    pondělí13:00 – 18:45Úřední hodiny pokladny/starostky 17:00 - 19:00
    úterý9:00 – 16:00Úřední hodiny pokladny
    středa13:00 – 18:45Úřední hodiny pokladny/starostky 17:00 - 19:00
    čtvrtek9:00 – 15:00Úřední hodiny pokladny
  • 4.4 Telefonní čísla

  • 4.5 Adresa internetové stránky

  • 4.6 Adresa podatelny

    Obecní úřad Horoušany

    Baumanova 12

    250 82   Horoušany

     

  • 4.7 Elektronická adresa podatelny

  • 4.8 Datová schránka

    ID Datové schránky: y94am6p
Komerční banka: 9729201/0100 (Komerční banka, a.s.)
00240206
Nejsme plátci DPH

Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají

  • ústně – v kanceláři úřadu
  • písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
    Obecní úřad Horoušany
    Baumanova 12
    250 82 Horoušany
  • e-mailem: obec@horousany.cz
  • elektronickým podáním: podatelna@horousany.cz
  • telefonicky na tel. čísle: 00420 281 981 792
  • datovou zprávou zaslanou do datové schránky Obce Horoušany

Úřední hodiny

pondělí 17:00 - 19:00
středa 17:00 - 19:00

 

Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů

 

Lhůty

  • Odkaz na zveřejněnou informaci - § 6 odst. l) - 7 dnů
  • Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace - § 14 odst. 5, písm. b) - 7 dnů
  • Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu - § 14 odst.5, písm. c) - 7 dnů
  • Poskytnutí informace žadateli - § 14 odst. 5, písm. d) - 15 dnů
  • Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů - § 14 odst. 7) - 10 dnů
  • Rozhodnutí o odvolání - § 16 odst. 3) - 15 dnů
  • Upřesnění žádosti o informaci žadatele - § 14 odst. 5, písm. a) - 30 dnů
  • Lhůta pro stížnost žadatele, který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6; kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo §14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti; kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací - § 16a odst. 3 – 30 dnů
  • Odvolání proti rozhodnutí - § 16 odst. 1) - 15 dnů

Termíny

  • Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2) - od 1.1.2001
  • Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002

Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Kdo může o informaci požádat

  • o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá

Kdo informaci poskytne

  • kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)

Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno

  • Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.
  • Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.
  • Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím dle ust. § 17 zák. č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, resp. dle ust. § 504 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, povinný subjekt ji neposkytne.
  • Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení povinný subjekt podle tohoto zákona neposkytne.

Další omezení práva na informace

  • Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:
    1. se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu,
    2. jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím, nebo
    3. jde o informaci poskytnutou Organizací Severoatlantické smlouvy nebo Evropskou unií, která je v zájmu bezpečnosti státu, veřejné bezpečnosti nebo ochrany práv třetích osob chráněna uvedenými původci označením „NATO UNCLASSIFIED“ nebo „LIMITE“ a v České republice je toto označení respektováno z důvodů plnění povinností vyplývajících pro Českou republiku z jejího členství v Organizaci Severoatlantické smlouvy nebo Evropské unii, pokud původce nedal k poskytnutí souhlas.
  • Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:
    1. jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí,
    2. ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období, nebo
    3. by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.
  • Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne pouze ty informace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho činností.
  • Povinné subjekty dále neposkytnou informace o 
    1. probíhajícím trestním řízení,
    2. rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
    3. plnění úkolů zpravodajských služeb
    4. přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu,
    5. činnosti Ministerstva financí podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nebo podle zákona o provádění mezinárodních sankcí.
  • Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen "právo autorské") , je-li v držení
    1. provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů,
    2. škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy podle školského zákona a podle zákona o vysokých školách,
    3. knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle knihovního zákona,
    4. Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje, nebo
    5. kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou muzea, galerie, divadla, orchestry a další umělecké soubory.
  • Povinný subjekt neposkytne informaci o činnosti orgánů činných v trestním řízení, včetně informací ze spisů, a to i spisů, v nichž nebylo zahájeno trestní řízení, dokumentů, materiálů a zpráv o postupu při prověřování oznámení, které vznikly činností těchto orgánů při ochraně bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku, předcházení trestné činnosti a při plnění úkolů podle trestního řádu, pokud by se tím ohrozila práva třetích osob anebo schopnost orgánů činných v trestním řízení předcházet trestné činnosti, vyhledávat nebo odhalovat trestnou činnost nebo stíhat trestné činy nebo zajišťovat bezpečnost České republiky.

Jak se o informaci žádá

Žádost o poskytnutí informace se podává

  1. ústně, tj osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení nebo
  2. písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.

Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

Co musí písemná žádost obsahovat

  • označena („žádost dle informačního zákona“; „žádost dle z. č. 106/1999 Sb.“; „žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím“, apod.), tj., že se žadatel domáhá poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
  • musí v ní být určeno, kterému povinném subjektu je určena,
  • musí obsahovat u fyzické osoby: jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu nebo bydliště a u právnické osoby: název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla, která žádost podává. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
  • je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt zřídil. Pokud elektronické adresy podatelny nejsou zveřejněny, postačí podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu.
  • musí z ní být patrno o jakou informaci se žádá.
  • neobsahuje-li žádost uvedené údaje, povinný subjekt posoudí ve smyslu ust. § 14 odst. 5 zákona žádost a:
    1. brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
    2. v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
    3. v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,

Jaký bude postup povinného subjektu

  • Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen "rozhodnutí o odmítnutí žádosti"), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
  • Povinný subjekt žádost odloží, pokud:
    1. se požadované informace nevztahují k jeho působnosti a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
    2. bránil nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, povinný subjekt vyzval žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, avšak žadatel nevyhověl této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení.
  • Nevydá-li povinný subjekt rozhodnutí o odmítnutí žádosti, nebo pokud povinný subjekt žádost neodloží, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění.

Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví

  • pokud povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
  • proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení

Komu se odvolání posílá

  • odvolání se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti

Kdo o odvolání rozhodne

  • o odvolání rozhoduje orgán (příslušný krajský úřad), který je nejblíže nadřízeným povinného subjektu, který rozhodnutí vydal
  • ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
  • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

Podatelna

  • ústně – v kanceláři úřadu
  • písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
    Obecní úřad Horoušany
    Baumanova 12
    250 82 Horoušany
  • e-mailem: obec@horousany.cz
  • elektronickým podáním: podatelna@horousany.cz
  • telefonicky na tel. čísle: 00420 281 981 792
  • datovou zprávou zaslanou do datové schránky Obce Horoušany

 

  • 11.1 Nejdůležitější používané předpisy

    Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje

    • ústavní zák. č. 1/1993 Sb.

      Ústava České republiky

      usnesení č. 2/1993 Sb.

      Listina základních práv a svobod

      zákon č. 89/2012 Sb.

      Zákon občanský zákoník

      zákon č. 500/2004 Sb.

      Zákon správní řád

      zákon č. 262/2006 Sb.

      Zákon zákoník práce

      zákon č. 128/2000 Sb.

      Zákon o obcích (obecní zřízení)

      zákon č. 133/2000 Sb.

      Zákon o evidenci obyvatel a rodných číslech

      zákon č. 565/1990 Sb.

      Zákon o místních poplatcích

      zákon č. 634/2004 Sb.

      Zákon o správních poplatcích

      zákon č. 280/2009 Sb.

      Zákon daňový řád

      zákon č. 563/1991 Sb.

      Zákon o účetnictví

      zákon č. 283/2021 Sb.

      Zákon stavební zákon

      zákon č. 101/2000 Sb.

      Zákon o ochraně osobních údajů

      zákon č. 110/2019 Sb.

      Zákon o zpracování osobních údajů

      zákon č. 134/2016 Sb.

      Zákon o zadávání veřejných zakázek

      zákon č. 250/2000 Sb.

      Zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů

      zákon č. 561/2004 Sb.

      Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)

      zákon č. 14/2017 Sb.

      Zákon, kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

      zákon č. 106/1999 Sb.

      Zákon o svobodném přístupu k informacím

      zákon č. 297/2016 Sb.

      Zákon o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce

      zákon č. 99/2019 Sb.

      Zákon o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací a o změně zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů

      zákon č. 114/1992 Sb.

      Zákon o ochraně přírody a krajiny

      zákon č. 100/2001 Sb.

      Zákon o posuzování vlivů na životní prostředí

      zákon č. 185/2001 Sb.

      Zákon o odpadech a o změně některých dalších zákonů

      zákon č. 254/2001 Sb.

      Zákon o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon)

      zákon č. 13/1997 Sb.

      Zákon o pozemních komunikacích

      zákon č. 243/2000 Sb.

      Zákon o rozpočtovém určení výnosů některých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům (zákon o rozpočtovém určení daní)

      zákon č. 167/2012 Sb.

      Zákon, kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

      zákon č. 250/2016 Sb.

      Zákon o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich

      zákon č. 491/2001 Sb.

      Zákon o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů

      zákon č. 22/2004 Sb.

      Zákon o místním referendu

      zákon č. 314/2002 Sb.

      Zákon o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem

      zákon č. 312/2002 Sb.

      Zákon o úřednících územních samosprávných celků

      zákon č. 301/2000 Sb.

      Zákon o matrikách, jménu a příjmení

      zákon č. 256/2013 Sb.

      Zákon o katastru nemovitostí (katastrální zákon)

      vyhláška č. 442/2006 Sb.

      Vyhláška, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup

    •  
  • 11.2 Vydané právní předpisy

    Horoušany vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
    Úřední deska
  • 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

    Sazebník úhrad za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

    Výše úhrady se stanoví jako součet dílčích částek odvozených z přímých nákladů na:

    1) Pořízení kopií

    a) černobílé kopírování nebo tisk – jednostranné 2,-- Kč/A4, 4,-- Kč/A3
    b) černobílé kopírování nebo tisk – oboustranné 4,-- Kč/A4, 6,-- Kč/A3
    c) barevné kopírování nebo tisk 5 násobek úhrady nákladů za černobílé kopírování či tisk

    2) Odeslání informací žadateli

    a) balné 80,-- Kč za 1 balík
    b) náklady na poštovní služby ve výši skutečných nákladů dle sazebníku České pošty s.p.

    3) Mimořádně rozsáhlé vyhledání informací

    Hodinová sazba 150,-- Kč/hod

    4) Úhrada za poskytnutí informací

    Vydání informací je podmíněno zaplacením úhrady na účet obce Horoušany ve výši stanovené v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a tímto sazebníkem úhrad. Obec Horoušany je oprávněna požadovat úhradu zálohy.

    5) Platnost sazebníku

    Sazebník je platný od 1.1.2010


    Taťána Kmentová
    starostka obce Horoušany

  • 12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

    Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
  • 13.1 Vzory licenčních smluv

    Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • 13.2 Výhradní licence

    V současné době nejsou pro Horoušany poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Výroční zpráva za rok 2023

Výroční zpráva za rok 2023.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 69,47 kB
Staženo: 106×
Vloženo: 19. 2. 2024

Výroční zpráva za rok 2022

Výroční zpráva_InfZ_2022.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 267,34 kB
Staženo: 124×
Vloženo: 27. 11. 2023

Výroční zprava za rok 2021

VÝROČNÍ ZPRÁVA ZA ROK 2021.docx
Typ souboru: DOCX dokument, Velikost: 14,3 kB
Staženo: 264×
Vloženo: 10. 1. 2022

Výroční zpráva za rok 2020

VÝROČNÍ ZPRÁVA ZA ROK 2020.docx
Typ souboru: DOCX dokument, Velikost: 14,28 kB
Staženo: 321×
Vloženo: 2. 2. 2021

Výroční zpráva za rok 2019

200115102227_0001.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 242,67 kB
Staženo: 447×
Vloženo: 15. 1. 2020

Výroční zpráva za rok 2018

Výroční zpráva za rok 2018.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 253,14 kB
Staženo: 458×
Vloženo: 11. 9. 2019

Výroční zpráva za rok 2017

Výroční zpráva za rok 2017.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 288,22 kB
Staženo: 429×
Vloženo: 11. 9. 2019

Výroční zpráva za rok 2016

Výroční zpráva za rok 2016.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 288,22 kB
Staženo: 436×
Vloženo: 11. 9. 2019

Výroční zpráva za rok 2015

Výroční zpráva za rok 2015.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 283,8 kB
Staženo: 444×
Vloženo: 11. 9. 2019

Žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les

Žádost o povolení kácení dřevin od 1.11.2023.docx
Typ souboru: DOCX dokument, Velikost: 16,39 kB
Staženo: 499×
Vloženo: 18. 1. 2024

Vítaní občánků - pravidla

Vítání občánků_pravidla_2019.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 96,3 kB
Staženo: 818×
Vloženo: 10. 12. 2019

Žádost o vítání nově narozených občánků

Žádost o vítání nově narozených občánků.docx
Typ souboru: DOCX dokument, Velikost: 14,97 kB
Staženo: 417×
Vloženo: 11. 9. 2019

Tábor pravidla 2024

Tábor_pravidla_2024.docx
Typ souboru: DOCX dokument, Velikost: 21,02 kB
Staženo: 527×
Vloženo: 15. 1. 2024

Podmínky pro přenos dokumentů

Podmínky pro způsob doručování dokumentů na přenosných technických nosičích dat 19.2.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 133,33 kB
Staženo: 561×
Vloženo: 10. 12. 2019

Formulář SMS - rozhlas

Formulář SMS-rozhlas.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 201,31 kB
Staženo: 468×
Vloženo: 18. 1. 2024

Co když orgán žádosti nevyhoví

Odvolání

  • Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
  • Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
  • Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
  • Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

Stížnost

  • Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
    1. který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
    2. kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
    3. kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
    4. který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
  • Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
  • Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
    1. doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
    2. uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
  • O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
  • Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.

Fotogalerie

Nejnovější fotogalerie

Podzim u rybníku

Aktuální počasí

dnes, úterý 8. 10. 2024
zataženo 19 °C 8 °C
středa 9. 10. slabý déšť 19/13 °C
čtvrtek 10. 10. zataženo 20/14 °C
pátek 11. 10. jasno 14/9 °C

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím e-mailů

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3